tirsdag, september 15, 2009

Ny skive fra Mew

No more stories Are told today I'm sorry They washed away
No more stories The world is grey I'm tired Let's wash away

Mew er kommet med ny skive (og her skulle jeg linka til deres egen omtale av skiva, men deres hjemmeside er elendig, så... ja). jeg har da kjøpt CD´en. jeg er storfan etter at Bukta, elskede Bukta lærte meg å like gruppas englesang og umulig dyktige trommis. og jeg tenkte at det er mest respekt i å kjøpe CD´en, i tillegg at jeg er fortsatt fan av det handfaste - det jeg kan ta på, føle - enn å laste den opp fra iTunes (jeg kjøper alltid musikk (uten at jeg helt kan forstå hvorfor, respekten for autoritet må vel komme fram noen steder - for de arme musikerne får da uansett latterlig lite av iTunes-pengene. man får kjøpe plata på konsert, det er det beste)).

skiva er på første gjennomhøring svært lik den forrige. rytmen er der - englesangen likeså - foreløpig ikke noe akuttcatchy - og det liker vi. la oss måtte høre den flere ganger.

overgangene er så --- subtile! akk, husker første gang jeg hørte gjennom ei hel skive av Mew - det grøsset i hele kroppen av overgangene. heftig.

litt interessant med noe av instrumenteringa - vet ikke om jeg er helt overbevist over bruken av marimba - men som skrevet, jeg skal lytte på denne nå framover. tror den vil vokse i meg. trenger det nå.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar