torsdag, desember 31, 2009

Det Skogske Nyttårsforsett


Om jeg trodde på bønnens kraft. Hva skulle jeg bedt om?
Fred over jorden. Alle barns skrik må stilnes, sultne mager mettes og våpen senkes. Amen!

Om jeg trodde på lykkens kraft. Hva skulle jeg satset på?
Menneskenes mulighet å være sanne mot hverandre. Ærlige, stolte og sterke skal vi være.

Om jeg trodde på kjærlighetens kraft. Hva skulle jeg håpet på?
At nære venners syke fedre, triste mødre, slitne søstre og fortvilte brødre skal våkne til en lysere dag med klarere luft å puste i.

Så er jeg en realist. En idiotisk realist som etter et langt, avsindig innholdsrikt år har forstått at bønn, lykke og kjærlighet er noe jeg skaper - hvert minutt - hver time - hvert et døgn. Det er bare å brette opp ermene, legge en ekstra kubbe ved i ovnen, ta katta i fanget og sette i gang.

Gledelig jul og godt nyttår!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar